Sunday, October 24, 2010

Detik Yang Indah..

Petang yang damai..menggamit naluri utk bersujud pd Ilahi..hujan renyai2, mengindahkan suasana pemandangan di kampus..aih..hatiku, seakan dicengkam sesuatu.. apa maknanya..? adakah ia satu petanda?

langkah diatur dengan penuh harapan....

-suasana kampus-

~Setidaknya,perasaan aneh ni tidaklah terlalu menghimpit..

Em..kepala berat sgt2 dibebani dengan tugasan2 yang perlu disiapkan dgn kadar yg segera..
hampir tidak keruan dgn situasi sebegini, walhal setiap semester perkara yg sama berulang..knp tiada perubahan? sengajakah mereka? seronokkah mereka? sudahlah..yg penting semuanya telah berlalu..dan..ptg ni, kemana arah tujuan? ya..di suatu tempat.. disekitar ampang.. ptg ni, sengaja pergi kemana2, utk hiburkan hati dan kepala..

~tasik Ampang Hilir~

kat sinilah, kami habiskan masa selama 20minit saja.. rumah tu,berbumbung 3segi, cantik..seakan berada di disneyland..eheh..(~,^) pusing2, sengaja mencari arah yg paling dekat utk melihatnya..

dan,akhirnya kami dah jumpa..next time, nk dtg lagi la.. ('',)

hm..malamnya..ada 'dating' dgn adik2 SKPP..dinner bersama mereka..dan paling istimewa, bersama bonda tercinta.. dtg jauh dr kelantan..ke sini bersama rombongan lawatan sekolah.. tempat istimewa pertemuan kami di hotel maluri,ampang.. seronok dpt peluk umi..lama kita xjumpa ye umi..? (^,^) hampir 4jam kami bersama sblm sy bertolak pulang..

tak tahu kenapa..malam tu, seronok sgt2..tp...mcm ada sesuatu yg kurang..mungkin.... ah,xmungkin dan xmengapalah.. ada2 sja hati ni...

buat adik2 yg sdg tunggu result UPSR, akak doakan kalian smua berjaya, dan dapat keputusan yg cemerlang dan membanggakan.. mana2 adik2 yg bercita2 nak masuk maahad,doa akak moga niat adik2 xlari dan tetap utuh demi bersama2 membina generasi yg berakhlak mulia dan mendapat terbiyah yg secukupnya di bumi maahad.. tak kisahlah, dimanapun kalian berada, moga kalian tidak persiakan harapan ayah bonda yg mengharapkan kejayaan dr kalian.. akak sayang kamu semua...

2 hari, cuti hujung minggu seolah melupai segalanya.. dan..sekembalinya sy di kampus, tuntutan sbg pelajar dtg menyelinap..ada beberapa tugasan lagi yg perlu disiapkan secepat mungkin.. dan..lagi 2minggu peperiksaan akhir akan bertandang..menguji tiap perkara,ilmu dan fahaman sepanjang tempoh pengajian semester ini.. ya Allah..permudahkan urusan ku, dan urusan sahabat2ku...

langkah ku atur dgn lebih cermat..agar masa tidak terbuang begitu saja..

akhirnya,tidak lengkap rasanya jika tidak tinggalkan shbt2 sepotong ayat utk dikongsikan bersama..

KATA2 NASIHAT IBNU QAYYIM....
1) Di dalam hati manusia ada kekusutan dan tidak terurai kecuali mnerima khendak Allah swt.
2) Di dlm hati manusia ada keganasan dan tidak akn hilang kecuali berjinak dengan Allah swt.
3) Di dlm hati manusia ada kesedihan dan tidak akn hilang kcuali seronok mngenali Allah swt.
4) Di dlm hati mnusia ada kegelisahan dan tidak akn tenang damai kecuali berlindung,bertemu
dan berjumpa dengaNYA.
5) Di dlm hati mnusia ada penyesalan dan tidak akn padam kcuali redha dengan suruhan dan
larangaNYA serta qadha dan qadarNYA serta kesenantiasaan sabar sehingga menemuiNYA.
6) Di dlm hati mnusia ada hajat dan tidak akn terbendung kcuali kecintaan kepadaNYA dan
bermohon kepadaNYA..

salam perjuangan buat diri dan shbt2...

4 comments:

Abu Huzaifah said...

Selamat menghadapi imtihan nihai'e.Bittaufiq wannajah.

::Ukhty Najian:: said...

syukran ustaz..tapi lagi 2minggu..doakan ana dan shbt2..
barakallah..

man47000 said...

salam ziarah....tq for join as my blog follower

::Ukhty Najian:: said...

u r welcome..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...