Thursday, March 3, 2011

pelajaran pertama di atas awan....

15 comments

Assalamualaikum..apa khabar sahabat semua..? lama betul tak jengah disini..alasannya, masih seperti dulu..sibuk..tak sempat..tak da masa dan sebagainya..perlukah..??Allah...

Entry kali ni agak santai..berkongsi cerita, pengalaman pertama menaiki flight..~tidak segan untuk mengakuinya..~ dari KL ke Kelantan..dan, sepanjang perjalanan di udara, banyak perkara yg saya 'pelajari', yg saya 'lihat'..dan..terbit satu macam perasaan yg sukar utk digambarkan.. terkesima seketika dalam penghayatan...Allah..hebat ciptaanMU...

"..Dan tetap kekal Dzat Tuhanmu yang mempunyai kebesaran dan kemuliaan.." (Ar-Rahman:27)


"..Maka ni'mat Tuhan kamu yang manakah kamu dustakan..?" (Ar-Rahman:21)


"..Allah, Dia-lah yang mengirim angin, lalu angin itu menggerakkan awan dan Allah membentangkannya di langit menurut yang dikehendakiNYA, dan menjadikannya bergumpal-gumpal.." (Ar-Ruum:48)


"..Maka sabarlah kamu atas apa yg mereka katakan, dan bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu, sebelum terbit matahari dan sebelum terbenamnya dan bertasbih pulalah pada waktu-waktu di malam hari dan pada waktu-waktu di siang hari, supaya kamu merasa senang.." (Thaahaa:130)

Seakan sebuah dataran yang luas..yang tiada apa-apa..melainkan sebuah ketenangan dan rasa takjub..Subhanallah...

"..Dia-lah Allah Yang Menciptakan, Yang Mengadakan, Yang Membentuk Rupa, Yang Mempunyai Asmaul-Husna, Bertasbihlah kepadaNYA apa yang di langit dan bumi. Dan Dia-lah Yang Maha Perkasa Lagi Maha Bijaksana.." (Al-Hasyr:24)


Tidak dapat diungkap dengan kata-kata..betapa kerdilnya diri dihadapanNYA...Allah...

"..Bukankah sudah Ku katakan kepadamu, bahawa sesungguhnya Aku mengetahui rahsia langit dan bumi dan mengetahui apa yang kamu lahirkan dan apa yang kamu sembunyikan..?" (Al-Baqarah:33)

************

Buat adra : terima kasih yg tak terhingga.. (^^,)
Buat cik PG : cantik x gambar2 tu..?;-) sy xda teknik yg bagus untuk capture gambar..(~~,)

Buat sahabat-sahabat : "..Andai kau berasa sedih dan letih, pandanglah kamu ke langit yg tinggi, pasti kamu akan merasai Allah sentiasa bersamamu.. Jika kau diuji dengan hebat, pandanglah ke sungai yg mengalir, walau banyak batu yg menghalanginya, air itu tetap terus mengalir..."

Read Rest Of Enrty...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...